Co było centralnym silnikiem rozwijania się gospodarczego w PRL-u?

W dawniejszych dobrze minionych czasach, dziś zwanych głębokim
PRL-em głównym silnikiem rozwoju gospodarczego była produkcja, produkcja i jeszcze raz produkcja. Różne, mnogie plany jednoroczne, pięcioletnie i paruletnie oznaczały takie czy inne wielkości wyhodowania, wydobycia lub wyprodukowania. Wytwórczość jak i jej skale były najważniejsze, były przywilejem, były niemal świętością. Nie mięli pojęcia jak istotną funkcję w rozwijaniu się przemysłowym państwa, będzie mógł odgrywać handel i sprzedaż. Dziś już wiemy, że łatwiej będzie cokolwiek produkować niżeli sprzedać. Stąd tak kluczową funkcję w współczesnym handlu odgrywa tzw. wsparcie sprzedaży. Co pod tym pojęciem powinno się rozumieć? Które czynności, jakie warunki posiadają największy wpływ na stopień sprzedaży? Wsparcie sprzedaży to szalenie obszerne sformułowanie. Oczywiście w ogromnej masie różnorodnej wytwórczości, w mnogości wszelkiego typu świadczeń zawsze zdarzą się te nieliczne, które szybko się sprzedadzą, bez wykorzystywania szczególnie wyszukanych sposobów ich prezentowania. Większość jednakże z powyższych, dla podbicia sporych rynków zbytu potrzebuje właściwego, dobrze zorganizowanego marketingu. Także wsparcie sprzedaży jest już produktem samym w sobie.

wsparcie sprzedaży

Tak, bowiem dziś artykułem nazywamy wszystko, co da się sprzedać, nie tylko wytwory rolnictwa czy przemysłu. W odpowiednio zaaranżowanym zachodnim rynku, w którym dominował stale ustrój kapitalistyczny, a gospodarka wolnorynkowa była czymś zwyczajnym, „reklama dźwignią handlu” hasło to obowiązywało od zawsze. Obecność mniejszych czy dużych filii reklamowych jest oczywistym efektem, wynikającym z potrzeby kreowania efektywnych akcji reklamowych. Wyłącznie doświadczeni fachmani od marketingu są w mocy efektywnie wspomagać sprzedawanie poprzez wymyślanie najskuteczniejszych strategii reklamowych. Oczywiście dobra reklama kosztuje, jednak opłaca się podwójnie. Reklama i marketing to odpowiednie wsparcie sprzedaży.